Thomas Christiansen i Xavier Sánchez Jara de la banqueta de Panamà a l’Agrupació
Xavier Sánchez Jara i Thomas Christiansen, exjugadors del FC Barcelona, comenten amb Juan M. Asensi la seva trajectòria al món del futbol. Al Pòdcast de l’Agrupació, expliquen els aprenentatges que es van emportar del Barça i com els han aplicat a la selecció de Panamà, amb la qual han aconseguit classificar-se pel Mundial de 2026.
Thomas Christiansen va començar la seva carrera al FC Barcelona amb 18 anys, i al cap d’uns anys va marxar cedit a l’Sporting. En tornar va estar una temporada al primer equip, i va decidir continuar la seva carrera en clubs com l’Oviedo, el Villareal o el VfL Bochum (Alemanya). La temporada 2006.2007 va posar punt final a la seva carrera com a jugador al Hannover 96.
Xavier Sánchez Jara va arribar amb 13 anys al FC Barcelona i s’hi va estar fins als 21 anys. Després va marxar dos anys cedit a l’Osasuna i al tornar va estar al primer equip a les ordres de Johan Cruyff. Va continuar jugant al Betis, passant per Santander i acabant la seva carrera esportiva a l’Sporting de Gijón.
Els passos per Primera i el debut amb el primer equip
Sánchez Jara admet que, a diferència d’avui en dia, “en aquella època no era habitual que un jugador del filial anés convocat amb el primer equip”. En el seu cas, quan li van dir que havia d’anar-hi, ni tan sols havia entrenat amb ells.
Christiansen recorda estar entrenant amb el filial i veure als jugadors del primer equip exercitant-se al camp del costat. Toni Bruins, assistent de Johan Cruyff durant l’època del Dream Team, era l’encarregat de cridar als jugadors del planter perquè anessin a fer l’entrenament amb el primer equip. El davanter explica que quan això passava, eren moments d’eufòria perquè estaven tots a l’espera de quin jugador seria l’escollit.
De segona divisió a ser internacional amb l’absoluta
Christiansen continua sent l’únic futbolista blaugrana que ha debutat amb la selecció espanyola absoluta sent jugador del Barça B i sense haver jugat amb el primer equip.
Formant-se com a entrenadors i la selecció de Panamà
Els dos exjugadors blaugranes es van retrobar a la selecció de Panamà. Admeten que formen un bon equip perquè veuen el futbol d’una manera similar gràcies al fet d’haver jugat al Barça. Quan es van fer càrrec de la selecció sabien com volien que juguessin i el que els hi volien transmetre als jugadors.
El Barça actual
Els dos convidats parlen sobre l’actualitat del Barça, focalitzant-se en els nois de La Masia i en Hansi Flick. Sánchez Jara comenta que com a club treure cada any tants jugadors del planter i amb aquests nivells és “una bogeria.”
Christiansen explica que per competir contra equips europeus amb un nivell físic tan alt, com a jugador has de donar un 20% més del que tens, i que això és el que està buscant Flick quan l’equip disputa partits europeus contra equips alemanys o anglesos.
Més notícies aquí